Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/oav/public_html/uw.waw.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Drogeria 2018

Drogeria

Drogeria to jedno z miejsc, które lubimy odwiedzać, robić zakupy, a nawet spędzać czas. Odkąd pojawiły się w Polsce galerie handlowe, okazało się, że niektórzy bywalcy bardzo chętnie spędzają tam wolny czas. Wydaje się, ze przeznaczamy sporo czasu na zakupy kosmetyków, ale wcale tak nie jest.

Ile czasu zajmują nam zakupy w drogeriach?

Pewna agencja zrobiła badania na ten temat i co się okazało? Najdłużej przebywają w drogeriach kobiety, które przychodzą na zakupy z przyjaciółkami – doradczyniami. Wspólnie wybierają kosmetyki i inne akcesoria, naradzają się. Wspólne zakupy zajmują im 9 minut. Spodziewalibyście się, że tylko tyle? Gdy panie dokonują zakupów samotnie, przeznaczają na to 5 minut, a gdy z mężem – tylko 4 minuty. Oznacza to jedno. Kobiety wchodząc do drogerii, wiedzą, czego chcą i szybko decydują się na wybór.

Kto robi zakupy w drogeriach?

Jak wykazały badania, najczęstszymi bywalcami, a właściwie bywalczyniami, są kobiety w wieku  20 – 27 lat. Są to dziewczyny, które zaczynają zarabiać, maja więc własne pieniądze, a często mieszkają z rodzicami, dlatego nie muszą oszczędzać. A ponieważ jest to wiek, kiedy to intensywnie dba się o urodę, więc priorytetem są zakupy kosmetyków, na równi z ubraniami.

Podobna motywacja towarzyszy nastolatkom w wieku 16 – 19 lat. To jest druga grupa, jeśli chodzi o częstotliwość robienia zakupów w drogeriach. Trzecia w kolejce grupa to panie w wieku 28 – 35 lat, a ostatnie 30% zajmują niewiasty w wieku dojrzałym, czyli 35+. Z czego to wynika? Czy to oznacza, że im kobieta starsza, tym mniej o siebie dba? Na pewno nie jest to do końca prawda, choć coś w tym jest, jeśli uważnie przyjrzeć się tłumom na ulicach. Ale głównie to wynika z braku czasu. Panie rzadziej bywające w klasycznych drogeriach częściej robią zakupy w osiedlowych sklepach z „mydłem i powiodłem” oraz w hipermarketach przy okazji zakupów spożywczych.

Czym panie kierują się w wyborze zakupów?

Te same badania pozwoliły na sformułowanie wniosku, że kobiety nie polują na okazje, rzadko kuszą ich promocje. Przychodzą do sklepu z góry zdecydowane na ten a nie inny produkt.

Co jest dla nich najważniejsze? Otóż jest to marka, ale nie z powodów snobistycznych, ale dlatego, że marka kojarzy się z wysoką jakością. Najmniejsze znaczenie przywiązujemy do producenta mydeł, żeli pod prysznic i balsamów. Tu liczy się przede wszystkim miły, kojący zapach. Zauważono też, że dużym popytem cieszą się artykuły znane z reklam. Nawet niekoniecznie dobry produkt, ale mający świetną kampanię reklamową, znajduje uznanie klientów. Reklamy potrafią więc kształtować nasze gusty i potrzeby.

A co z panami w drogeriach?

Mężczyznami w drogeriach badania się nie zajmują. A przecież i ich niemało jest wśród klienteli perfumerii i to nie tylko jako osoby towarzyszące paniom i je ponaglające, ale samodzielnie kupujący. Co kupują panowie? Przede wszystkim kosmetyki i akcesoria służące do higieny i pielęgnacji męskiej urody. A przecież bywają  także zainteresowani produktami dla wybranek swego serca. Teraz, przed świętami panowie maja dylemat, co wybrać na prezent dla bliskiej osoby. Na ich decyzję na pewno spory wpływ będą miały reklamy, ale także personel sklepu. Ważny jest więc kompetentny sprzedawca, umiejący doradzić i wybrać najlepszy produkt.

Drogerie internetowe

Doskonałym pomysłem są zakupy w drogeriach internetowych. Cechuje je oszczędność czasu i pieniędzy. Spokojnie w zaciszu domowym można przestudiować propozycje drogerii i zamówić wybrane artykuły. Można być pewnym udanych i satysfakcjonujących zakupów. Każda drogeria internetowa, starając się o pozyskanie i zatrzymanie klientów, dba o różnorodny asortyment, odpowiedni na każdą kieszeń i rzetelnie wywiązuje z zobowiązań. A więc udanych zakupów.

Leave a Reply

Tematy na topie